پیتزا مرغ و قارچ:

پیتزا مرغ و قارچ کاری کشدار و خوشمزه ای است که با یک بار امتحانش طعم و مزه ی دلنشین آن ذائقه ی شما را به سمت خود جلب میکند.

پیتزا مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ (کاری)

سینه مرغ نیم کیلو

قارچ نیم کیلو

فلفل دلمه متوسط دو عدد

پیاز یک عدد

سس گوجه فرنگی به مقدار لازم

ادویه کاری به مقدار لازم

نمک و فلفل

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ  :

قبل از اینکه شروع به پخت مواد پیتزا کنیم باید خمیرش رو طبق آموزش خمیر جادویى که قبلا دستورشو اینجا قرار دادم ، آماده کنید و بگذارید تا ور بیاد. بعد از آماده سازی خمیر، مرغ رو به همراه پیاز و کمی زردچوبه میگذاریم تا بپزه. نمک رو هم مقداری که نیم پز شد نمک رو هم اضافه میکنیم. بعد از اینکه پخت و کمی خنک شد، مرغها رو ریش ریش میکنیم. مقدار ریز شدن مرغها و ریش شدن اونها کاملا سلیقه ای هست و بستگی به ذائقه شما داره.

قارچها و فلفل دلمه ها رو هم به اندازه ها و شکلهای دلخواه خرد میکنیم. مقدار کمی روغن در ماهیتابه میریزیم و قارچها رو میریزیم تا کمی تفت بخوره و آبش کشیده شود و فلفل دلمه و مرغها رو اضافه میکنیم و ادویه کاری و نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و کمی که تفت خورد، از روی حرارت بر میداریم. به این نکته توجه داشته باشین که قارچ بهتره زیاد تفت نخوره و در واقع سرخ نشه، چراکه خواص و طعم عالیش از دست میره. با این تفاسیر مواد پیتزا مرغ قارچ ما آماده است.

سس گوجه فرنگی رو هم میتونید از نوع آمادش که با مارکهای مختلف در بازار قرار داره استفاده کنین و هم میتونید با مقداری گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی و شکر و سرکه، خودتون تهیش کنین که اگر دوست داشته باشین دستورش رو براتون میذارم.
خمیر پیتزا رو به اندازه مناسب و طوری که قطرش بیشتر از دو سانتی متر نشه، پهن میکنیم. سس رو روش میمالیم و بعد، موادی ه آماده کردیم، روی خمیر پهن میکنتیو و پنیر پیتزا رو روش میمالیم. در مرحله بعد، اگر دوست داشتین میتونین مقداری سس هم روش اضافه کنین و در فر قرار بدین و در دمای 220 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بذارید تا بپزه. وقتی که خمیر کمی پخت، پنیر رو اضافه میکنیم تا یک ربع دیگه پیتزا کاملا آماده سرو بشه.

همچنین بخوانید:

فوت وفن عالی شدن پیتزا

برای اینکه پیتزای خیلی خوبی داشته باشین و خمیر کاملا بپزه و پنیرهای روش نسوزه، همونطور که در بالا اشاره کردم بهتره که اول خمیر رو به همراه مواد روییش در فر قرار بدیم. وقتی که خمیرش پخت، پنیرها رو اضافه کنیم و بذاریم به مدت ده دقیقه تا یه ربع آماده بشه.
نکته قابل توجه اینه که بیشتر خانم ها براى پخت پیتزا مشکل دارن 
چراپیتزا آب میندازه در فر 
علتش اینه که قارچ  باعث آب انداختن پیتزا میشه حتما ابتدا قارچ را تفت بدید تا آبش کشیده بشه بعد استفاده کنید

نکات تکمیلی در مورد پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ جزو پیتزا میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .
پیتزا مرغ و قارچ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

منبع : نمناک