۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

طرز تهیه “کوفته قلقلی” با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای کوفته قلقلی

گوشت چرخ کرده 300 گرم
گوجه خرد شده 2عدد
پیاز درشت 1 عدد متوسط
پیاز ریز 1عدد 
تخم مرغ 1 عدد
آرد نخود چی 300 گرم
رب گوجه فرنگی  به مقدار لازم
آب به میزان کافی
روغن  سرخ کردن بمقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم 
نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازمکوفته قلقلی

علت شوره سر و درمان آن به روش های کاملا طبیعی

چگونه می توان از شوره سر خلاص شد

شوره سر اختلالی است که اگر درمان نشود ریزش شدید مو و ایجاد ظاهری بد را به دنبال خواهد داشتدانه های سفید شوره موی سر زمانی که بر روی لباس ظاهر می شوند بسیار نا خوشایند و بد شکل به نظر می رسند و حس بدی را منتقل می کنند که افراد حاظرند هر راهی را برای خلاصی از آن امتحان کنند.

تاثیر تغذیه در پیشگیری از سکته مغزی

گرچه هنوز در مورد تأثیر خاص رژیم غذایی در شیوع سکته، شواهد محکمی در دست نیست، ولی بسیاری از پزشکان معتقدند که رژیم درمانی سبب کاهش فشار خون شده، در نتیجه سبب کاهش خطر بروز سکته مغزی می شود.

رابطه سکته مغزی با تغذیه

در جدول مرگ و میر ناشی از سکته مغزی، جزایر مارشال با ثبت 240.4 مورد مرگ و میر سالانه در صدر است و کشور قطر با ثبت 10.7 مورد، کمترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده. در این جدول، ایران با ثبت سالانه 97.4 مرگ ناشی از سکته مغزی، در رتبه 90 جدول است. طبق آمار سازمان نظام پزشکی ایران، روزانه حدود 250 تا 300 مورد سکته مغزی در کشور گزارش می شود که بیشترین دلیل ابتلا به آن فشار خون بالاست. به همین بهانه، گفت و گویی با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره عوامل پیشگیری کننده و بروز سکته مغزی ترتیب داده ایم.

23 فایده و خاصیت شگفت انگیز مصرف “زنجبیل” + عوارض

خواص زنجبیل :

زنجبیل به عنوان ادویه ی آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ های سنتی مورد استفاده بوده است. آن هم چنین گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است.