شخصیت هایی برای مدیر هتل شدن

شاید فکر می کنید توانایی مدیریت را دارید و می خواهید وارد این کار شوید. ممکن است مدیریت هتل از آن دسته از شغل هایی باشد که به ذهنتان خطور کرده است اما آیا می دانید چه آدم هایی می توانند مدیر هتل شوند و این دسته از آدم ها چه ویژگی های دارند؟ اگر این نکته ها را بدانید می توانید با خصوصیات اخلاقی خودتان مقایسه کنید و ببینید که آیا مناسب این شغل هستید یا نه. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا با شخصیت مدیر هتل آشنا شوید.

ویژگی های مدیر هتل

مدیر هتل چه کسی است و چه کارهایی انجام می دهد؟

 

صنعت گردشگری قسمتی به اسم هتلداری دارد. شاید فکر کنید هتلداری فقط داشتن سرمایه و پول است اما در کنار آن به غیر از دانش کافی باید توانایی مدیریت هم داشته باشید. مدیر هتل باید کاملا راه و روش مدیریتی را بشناسد منظورمان از این راه و روش چیزهایی مثل روش های مدیریت پرسنل، چگونگی ارتباط برقرار کردن با مشتریان، چگونگی به کار بردن سیستم های مدیریت هتل و راه و روش مهمانداری است. اگر بخواهیم وظیفه مدیر هتل را در یک جمله توضیح دهیم باید بگوییم که مدیر هتل باید بتواند بر همه اموری که در هتل جریان است، از نظافت اتاق ها گرفته تا بازاریابی مدیریت کند.

گاهی ممکن است مدیر هتل سرمایه گزار هم باشد و در مواردی هم مدیر فقط سمت مدیریتی دارد. اینکه یک هتل بتواند در زمینه های جذب مشتری موفق عمل کند بستگی به مهارت های کسب و کار مدیر دارد. اینکه یک مدیر بتواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند از امتیازات مثبتی است که در نهایت به موفقیت بیشتر هتل کمک می کند. او با همین ارتباط مناسب با دیگران است که می تواند به سرعت پی به مشکلات ببرد و به دنبال راه چاره ای برای از بین بردن آن ها باشد. یک مدیر باید بتواند در زمان مناسب یک تصمیم خوب بگیرد تا هتل و پرسنل را در مسیر درست قرار دهد.

مدیر هتل

محل کار مدیر هتل کجاست و چند ساعت در روز کار می کند؟

یک مدیر موفق و خوب به طور تمام وقت کار می کند و حتی آخر هفته ها و تعطیلات عمومی هم شامل ساعات کاری او می شود. به جز زمان هایی که برای استراحت در نظر گرفته شده در بقیه زمان ها باید در هتل باشد تا در صورت لزوم تعامل خوبی با مشتریان و پرسنل داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که همین که به تعطیلاتی مثل عید نوروز و یا تابستان برمی خوریم از آن جایی که تعداد مشتریان بیشتر می شود مقدار حجم کاری هم افزایش پیدا می کند. دفتر کار مدیر در همان هتل است و اتاق شیک و تمیزی برای او در نظر گرفته شده که خیلی ها با دیدنش دلشان می خواهد مدیر هتل باشند!

مدیر هتل چه وظیفه ای دارد؟

مدیر هتل وظایف زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • بودجه مورد نیاز سالانه را مشخص می کند.
  • اطلاعات و آمار مالی را تجزیه و تحلیل می کند.
  • وظیفه کارمندان هر بخش را تعیین و آن ها را مدیریت و کنترل می کند.
  • بین قسمت های مختلف هتل هماهنگی برقرار می کند.
  • از اینکه در هتل امنیت کافی وجود دارد اطمینان حاصل می کند.
  • شکایت و نظرات مشتریان را می گیرید و بررسی می کند.
  • از اینکه قوانین و دستورالعمل ها در هتل کاملا رعایت می شود اطمینان حاصل می کند.

در هتل های بزرگ هر بخش مدیر مخصوص به خودش را دارد که همه در آخر، کارهای خودشان را به مدیر اصلی گزارش می دهند. در هتل هایی که چندان بزرگ نیستند حتی مسائلی مثل سروکار داشتن با مهمانان هم مدیران را مشغول می کند.

خصوصیات مدیر خوب هتل

مدیر هتل چه شخصیتی دارد؟

اگر می خواهید شغلتان را به درستی انتخاب کنید باید به فاکتورهای مختلفی مثل خصوصیات اخلاقی، ویژگی های جامعه، ویژگی های خانوادگی و … توجه کنید در بین فاکتورهای مختلف، یکی از مهمترین ویژگی ها خصوصیات اخلاقی است. برای اینکه بتوانید از شخصیت هر فرد شناخت درست پیدا کنید باید هم زمان و هم تخصص کافی در اختیار داشته باشید. در تحلیل شخصیت آدم ها گاهی به موادی برمی خوریم که دو نفر با اینکه در یک تیپ شخصیت شناسی یکسان قرار می گیرند اما در برخورد با مسائل یکسان رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. اگر نگاهی به مدیرهای مختلف بیندازیم به تیپ های مختلف شخصیتی می رسیم که نشان می دهد که نمی توان به طور مشخص گفت که فقط کسانی در این شغل به موفقیت می رسند که از یک تیپ خاص باشند.

بهترین مدیرهای هتل

تست MBTI درباره شخصیت شناسی مدیر هتل چه می گوید؟

تیپ شخصیتی ENFJ: او دوست دارد در کارش مستقل و همکاران زیادی داشته باشد. او آدم خلاقی است و سعی می کند این خلاقیت را در کارش هم به کار ببرد.

تیپ شخصیتی ENFP: انگار از روز اول کارفرما به دنیا آمده! او در همه سال های کاری برای خودش کار می کند چون اینطوری هم آزادی بیشتری دارد و هم می تواند در کاری فعالیت داشته باشد که به آن علاقه دارد.

تیپ شخصیتی ENTJ: تجارت، دنیای مورد علاقه اوست و دلش می خواهد در همه جا مدیریت کند. او همه را تحت تاثیر قرار می دهد و نتیجه برنامه ریزی هایش را در بلند مدت می بیند.

تیپ شخصیتی ENTP: او انگار به طور خدادادی کار آفرین آفریده شده است. او با افراد زیادی در ارتباط است و می تواند در یک چشم بر هم زدن محیط منعطف و جدید را به وجود بیاورد.

تیپ شخصیتی ESTJ: او دوست دارد همیشه طبق دستورالعمل ها کار کند، آن هم کارهای ملموس که نتیجه اش مشخص است. او قرار گرفتن در موضع قدرت را دوست دارد و از اینکه به دیگران دستور بدهد و نتیجه کار را ببیند لذت می برد.

تیپ شخصیتی ESFJ: این تیپ شخصیتی عاشق سرعت کار و تغییر و تحول در آن است و می خواهد با مشتریان و مراجعان مختلف در ارتباط باشد و تعامل داشته باشد.

منبع: الی گشت